« »
i ii iii iv v vi


going to be over soon.
Assalamualaikum and 안녕하세요!


setelah 14 minggu sudah berlalu, kini tinggal dua hari sahaja lagi untuk aku menamatkan internship aku. gembira? entah. sebab bila masuk kolej balik, ada lagi dua subjek HAHAH redha. and itu pun tak sure aku seorang je ke belajar dua subjek tu, sebab yang lain ramai intern pulak, lagi separuh masih baru sem 3 dengan sem 5. hmm, banyak pengalaman lah untuk aku.

banyak sangat.

sampai kan tadi, aku luangkan masa dengan kawan-kawan kolej dekat nu sentral. kitorang pergi shopping barang kecil-kecilan je, sebab keperluan kitorang HAHA. aku perlukan dompet baru sebab dompet sekarang tu agak besar and berat jadi aku belilah. nak bayar dekat cashier, aku bayar pakai kad, dia tanya paywave ke pin. aku nak cakap pin, tersebut "pay" separuh jalan. aku pejam mata kejap lepastu ingat pin. rasa bengap kejap dekat situ.

aku kata lah sorry dekat cashier tu, dia kata no worries.

banyak benda kot aku pikir dalam kepala otak ni. sampai lupa beza pin dengan paywave. aku pun sejak intern ni banyak guna cash je bila bayar makan. makan pulak dekat foodtruck je. mur mur gitu.

jadi, sejak intern ni jugak, aku banyak deal dengan emosi. aku ni jenis yang tak banyak cakap pun sebenarnya tapi dalam mind aku wild lah. bila aku tak dapat apa yang aku nak buat, aku jadi bengang. marah tak tentu pasal. ada satu customer tu dah kena dengan aku tak semena-mena. lepastu aku cuba meditate time dia pergi luar kejap. baru okey hati ni HAHAH i'm really sorry for that customer.

moral of the experience; belajar buat semuanya sendiri sampai boleh and kawal emosi AHAHAHAH


Labels: ,

January 04, 2020







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq