« »
i ii iii iv v vi


blogger challenge #25 & #26 : the best thing happened
Assalamualaikum and 안녕하세요!



day 25 : what is the best thing that happened to you this year?

apa yang menarik telah berlaku dalam hidup aku pada tahun ni? MACAM-MACAM! yang paling buat aku happy, aku dapat jadi diri sendiri bila dengan kawan-kawan kolej. aku dapat ramai jugaklah kawan baru and aku dapat berbual macam biasa, bukan macam aku waktu sekolah dulu. 

second, aku dapat duduk rumah baru. awal bulan tiga haritu aku pindah kat kawasan perumahan lain. dulu aku duduk ampang, sekarang dah pindah kawasan wangsa maju. doakan aku tak hidup berpindah-randah sebab penat weh. angkat barang semua sendiri-sendiri. sakit jugaklah pinggang ni lepas angkat barang berat-berat tapi berbaloi untuk rumah baru ;)

third, aku dapat kenal ramai kawan lelaki. even sometimes diorang layan tu macam sweet semacam, aku cepat-cepat kawal hati aku. disebabkan aku tak ramai kawan lelaki waktu sekolah, aku cepat tertarik dengan diorang. tapi sekarang dah biasa dah. lelaki memang macamtu HAHAH tapi, harap diorang friendly ni tak membawa maksud apa-apa. aku memang anggap kawan je diorang semua tu. budak-budak baru yang bakal masuk intak september ni, aku kena tengok-tengok jugak. aku src, tu yang kena tengok-tengok HAHAH tahun ni last jadi src, so buat keje leklok.

paling best yang berlaku dalam tahun ni, aku dapat improve diri aku lah, in all aspects. alhamdulillah. semuanya atas doa aku selama ni. aku berusaha lagi untuk jadi diri sendiri. aku teringin nak ramah dengan orang yang lain. sikap pendiam aku tu memang takleh nak buanglah hahahah. setiap orang kena ada charm dia sendiri, betul tak? keke.


okay, post for today,

day 26 : what are you looking forward to most? short and long term.


apa yang aku nantikan?

for short term ; aku sendiri tak begitu pasti lagi. maybe, selesaikan masalah yang tak selesai lagi (?) hehe.

for long term ; pekerjaan, hubungan yang serius bersama pasangan (still takde calon lagi HAHA) dan rumah sendiri.


aku sendiri tak sure betul ke tak aku jawab ni HAHAH lantaklah. janji jawab :)

Labels:

August 19, 2019







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq