« »
i ii iii iv v vi


cerita seram part satu

salam malam.

hari ni sudah bertanggal 19 februari 2022. rugi pulak rasanya tak update masa tahun baru haritu, hehe. so! harini, aku nak update tentang kisah seram berdasarkan pengalaman aku sendiri. ada tiga kisah seram so aku akan ceritakan satu satu lah eh supaya korang tak confuse ke apa.

kisah pertama yang aku nak ceritakan adalah kisah dimana aku ternampak bayangan atas katil. 



actually, masa aku darjah dua, kitorang sekeluarga baru berpindah sebuah rumah flat. masa tu pun rumah tu memang dah lama kena tinggal tak silap dalam bebelas tahun lah. so, keluarga aku ni berpindah atas reason yang memang korang pun susah nak percaya. adik aku ni selalu kena ganggu waktu dia tidur. aku dengan mak aku pun risaulah. sooo, parents aku decide untuk pindah dari rumah teres ke rumah flat tu. 

dah berapa bulan macam tu, aku dengan adik aku start tidur atas katil double decker kat rumah baru. kitorang sebilik sebab rumah tu pun ada dua bilik je. takpelah waktu tu kecik lagi kan. so, aku ni jenis suka nak duduk tempat tinggi-tinggi, jadi aku pilih katil atas. tapi, sejak beberapa hari aku tidur dekat atas, aku macam tak sedap hati je. hati aku selalu macam berat nak tidur atas.


satu hari tu, aku nak tidur bawah, sekali dengan adik aku dengan mak aku. mak aku tidur sekejap je pastu nanti bila abah aku balik, mak aku bangun. nak dijadikan cerita, aku tetiba tidur seorang kat dalam bilik. kau rasa?

malam tu aku tidur awal sebab penat. adik aku dengan mak aku tengok tv lagi waktu tu tapi dalam bilik. ewah, ada tv dalam bilik. rumah lama dulu memang letak jugak sebab aku suka tengok drama cina, HAHAH walaupun tak paham tengok jelah.

bila aku sedar, memang tepat aku tengok arah jam. masa tu tak rabun kuat lagi so aku nampak jarum jam tu angka pukul 2 pagi. tepat. lepastu, aku pun tengok sebelah kanan aku. aku tidur paling tepi sebelah kiri and dekat dengan tangga. 

tak ada sesiapa.

selimut dengan bantal je ada kat sebelah kanan.

ini yang paling mendebarkan. aku tak tahu apa-apa tahu jadi aku pandang depan.

nak dijadikan cerita lagi, depan aku terletaknya cermin panjang. cermin tu kira-kira panjang dia boleh nampak sampai lutut aku je. waktu tulah. aku kan kenit lagi.

JADI....

korang tau tak apa yang aku nampak?

betul-betul atas aku, kiranya atas katil tu lah kan, aku nampak bayangan macam orang tengah duduk, tapi dia duduk atas kaki means lipat kaki. dalam bahasa jepun, kita panggil "seiza". aku nampak bayangan tu jelas sampai ke hari ni. maybe dia nampak jelas dalam ingatan aku sebab masa tu jugak lampu tidur aku switch on.

aku tertelan liur kot time tu, pastu masa aku pun membesar. bayangan tu kan macam tengah tengok aku tidur korang tau tak? siapa je tak seram. kalau orang, dah lama aku tegur.

sambil mata aku tak lepas pandang bayangan tu, aku cuba capai apa-apa yang aku boleh capai untuk tutup muka aku. nak menjerit pun aku tak larat weh. lagi satu, kalau aku jerit pun, aku takut sesuatu akan terjadi. dah lah aku sorang je dalam bilik. 

eiii ya Allah. aku rasa tu first experience aku lah. minta maaflah, aku tak nak experience lagi. 

masa awal-awal pindah macam okey. sekali ambik kau.

next story, aku akan cerita masa aku darjah enam pulak. rumah yang sama.

bye, nak sambung layan koikimo 😎





Labels:

February 19, 2022







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq