« »
i ii iii iv v vi


review : howl's moving castle
Assalamualaikum and 안녕하세요!

omg this scene

Sophie (Emily Mortimer) has an uneventful life at her late father's hat shop, but all that changes when she befriends wizard Howl (Christian Bale), who lives in a magical flying castle. However, the evil Witch of Waste (Lauren Bacall) takes issue with their budding relationship and casts a spell on young Sophie, which ages her prematurely. Now Howl must use all his magical talents to battle the jealous hag and return Sophie to her former youth and beauty.

holla amigos! dah berapa hari tengok blog sambil terfikir apa nak post lepas ni hmm, sampai lah aku terfikir, setiap kali aku tengok anime series atau live action drama aku nak review pandangan aku. jadi, terhasillah entry ni pada harini hehe. 

aku tahu movie ni dah lama and dah ramai pun tengok sebab inikan ghibli studio punya artwork sama macam spirited away. (yang tu favorite gila) hati aku terdetik nak tengok howl's moving castle ni sebab aku tengok satu ig story following aku. dia recommended movie ni sambil tunjuk scene gif kat atas tu. fuh, aku apa lagi laju-laju pergi search movie ni. aku pernah dengar je tapi tak ada rasa excited nak tengok.



kalau korang nak tahu, aku tengok ig story tu pagi tadi. aku terus search and download kat animestack2020. dah download, apa lagi aku tengok dari pukul 11 sampai 2 petang tadi. okey, yang ni aku nak review. 

bagi aku, mula-mula tu bosan sikit. ada lah rasa nak tunda kejap tengok anime ni pastu sampai part dia jumpa howl (male lead), aku teruskan. sampai aku tersenyum sorang-sorang. part romantik tu memang ada lah kalau tak ada hmm. tapi kan, yang female lead, sophie ni muka dia serupa dengan nenek dalam spirited away tu. terkejut aku masa tengok tu👀😂 muka dia scaryyyy. paling aku suka tengok dalam movie ni adalah rumah tu. i mean, howl's castle. aku ni jenis yang suka tengok rumah, tak kira lah rumah dalam anime ke, live action ke, rumah jiran dia ke atau rumah korang ke, eh? 😂

sebenarnya, aku tertanya-tanya jugak lepas habis tengok HMC ni, macam tergantung je? macam something yang aku tak puas nak tengok HAHAHAH kalau korang belum tengok, pi tengok sekarang 😁

at the end, aku rasa berbaloi habiskan data tengok movie ni. banyak anime movie yang bagus-bagus. kena pandai cari jelah. 

sekian, assalamualaikum.


 
cute je calcifer ni 💞


Labels:

June 17, 2020







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq