« »
i ii iii iv v vi


too tired to handle + blogger challenge #15 and #16!
Assalamualaikum and 안녕하세요!



yes, too tired. dari hari selasa gi keluar shoot video sampai hari ni, kepenatan. rabu ada event entrepreneur but not my event but still kena pergi untuk support and today was my event, iaitu mengenai anti dadah. it was such a nice knowledge i've got today. so berbaloi lah. aku pulak first time jadi ajk f&b ni, pakai taram jelah haha. lepastu, kitorang kemas-kemas balik room tu. susun kerusi apa semua. siap bergambar lah bagai. jadi puteri umno satu hari hahahaha. pakai tudung merah pulak dengan kemeja putih formal lengkap.

apa-apa pun, hari ni event berjalan lancar. alhamdulillah.

soooo, akibat semalam terlupa nak update + penat, aku update harini jugak. malas nak tangguh. 




day 15 : what are your 5 favorite tv shows and why?

  • 1. Restaurant in wheels (TvN) - because it is about cooking and sale it on the truck. besides, i can also take their recipes too hehe
  • 2. two days and one night (KBS) - because they are way too funny for me! lagi-lagi junho dengan jeongmin. aduhai~
  • Disebabkan aku dah lama tak tengok tv, dua tu jelah favorite aku. 


okey, kita move kepada soalan harini.


day 16 : how have you changed in the last three years?
(soalan boek punyaaa)

aku memang dah berubah sikit but, that shyness me is still there. aku mengaku aku seorang introvert. introvert ni korang jangan pikir dia ni mesti segan gila nak cakap. excuse me, kalau dengan orang aku tak kenal memang taklah aku nak bercakap dengan korang. aku memang ada masa aku jadi hyper, ada masa aku suka bersendirian. dia ikut mood. lepas aku dah luangkan banyak masa dengan orang, aku jadi kepenatan nak bercakap. aku prefer diam and dengar lagu.

itulah aku. 

paling aku tak tahan, diorang memang susah nak tegur aku melainkan aku yang tegur diorang dulu. haih! scary sangat ke aku ni weh? muka aku memang matured lah tapi hati aku belum lagi ahahahaha masih ada keanak-anakan gitu. takkan nak serius je 24 jam? bapak bosan. 

moreover, aku still pendiam but not that much like three years ago. segan namati. aku takut bila aku bersuara, aku terguriskan hati someone and aku takut kena marah. senang cerita, aku takut apa pandangan orang terhadap aku. serius weh, masa zaman sekolah tu kalau boleh aku nak jadi budak yang paling bising dalam kelas sbb mulut aku ni memang diam je time sekolah dulu. tu yang bila masuk kolej ni, mulut kadang-kadang bising gak. lazer pun ye ahaha tabahlah sesiapa yang kena dengan aku tu. 


Labels:

August 09, 2019







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq