« »
i ii iii iv v vi


blogger challenge #21 : is it okay to lie?
Assalamualaikum and 안녕하세요!



day 21 : is it okay to lie?


mengikut masa, keadaan dan cuaca. eh? hahah betullah. kena tengok ada masa kita perlu tipu untuk kebaikan diri kita dan ada masa yang kita perlu jujur dengan diri sendiri dan juga orang lain. contoh macam kau dah penat and diorang mintak tolong itu ini sebab diorang dah biasa dengan kau yang asyik 'sukarela' tolong diorang sedangkan kau terpaksa atau pun kau ni baik sangat sampai kau tak jaga diri kau sendiri.

cuba kau tipu sikit mcm "sorry guys, aku takleh tolong ni. aku banyak kerja nak buat jugak." 

senang cerita, aku banyak kali hadap keadaan macam ni tapi aku tolonglah. kesian muka member dah berharap weh. memang susah nak tolak. tapi, kalau sampai satu tahap tu macam nak harapkan aku je sedangkan ada orang lain lagi, haaa itu melebih. aku pun tak suka bila aku kena paksa. aku ni memang jenis tak suka memaksa. kalau paksa aku, aku mula moody and aku boleh naik angin sampai korang boleh ternganga tengok aku. aku jujurlah, aku kalau marah memang korang akan pikir itu bukan aku. 

jangan ingat budak macam aku senang kena buli. hello, silap besar. sekali aku jerit kat kau, kira aku dah tak tahan. aku penat nak hadap. sorry to say. 

papepun, menipu ikut keadaan. okey? 

Labels:

August 14, 2019







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq