« »
i ii iii iv v vi


second blogger challenge! #2
Assalamualaikum and 안녕하세요!



day 2 : a time you thought about ending your life



aku pernah pikir yang aku nak end kan hidup aku. aku tau, semua tu salah. tapi masa tu aku tengah layan perasaan sedih aku hanya atas sebab yang aku rasa, tak berbaloi. hanya sebab lelaki. macam apa en? tapi waktu tu perasaan aku susah nak kawal. aku tak reti kawal perasaan lagi when i was that age. i was just only a 13 years old girl. 

bila aku tengok balik ke belakang, memang tak patutlah. aku istighfar banyak-banyak. aku banyak kali pikir apa akan jadi kalau aku try kill diri aku sendiri. aku bayangkan macam mana perasaan mak aku, ayah aku, adik aku dengan kawan-kawan aku. lepastu, aku bayangkan macam mana aku kat alam lain nanti. kan bunuh diri tak dapat jejak syurga. aku fikir dan fikir, aku buat keputusan untuk redha dan berdoa kat Allah banyak-banyak. 

sehingga sekarang, aku nak cari pasal lelaki tu and in the end, i cannot find him. at all. 

Allah sayangkan hambanya. mungkin Allah tak nak aku sedih sedih lagi hanya sebab manusia. manusia yang dipinjamkan sementara. sejak tu, aku takut-takut jugak nak ada perasaan dengan orang lain and end up like that. i don't want that. 

sekarang, aku berpada-pada jugalah nak suka orang. tak nak desperate sangat, tak nak rushing. sebelum ni kan kat post day 1, aku ada bagitahu aku just nak berkawan dengan sesiapa yang terminat aku ke apa. just be friends for now and let's talk, knowing each other first is better. kalau kau luahkan perasaan tu tanpa kenal dia betul-betul, hubungan tu macam awkward weh. 

so that's all from me. see you on my next post.
comment about you too? we can share about how we feel for each other experience 😊


Labels:

July 26, 2019







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq