« »
i ii iii iv v vi


Wattpad book : Bullied series #1
Assalamualaikum and 안녕하세요!

ha! seperti yang korang dah baca dekat tajuk tu, harini saya nak recommend and review this one book that caught me totally!

here is the cover of the book :


[ click the cover if you want to read it! ]

it will worth your time if you read it! you can also improve your english by reading it too! seriously, this is one of the best books that i have read! ada je buku lain yang menarik yang aku dah habis baca, tapi aku nak review and recommend this book first to you! 

kisah dia boleh buatkan kita ingat kisah dia for long term tau. and nama watak-watak utama pun sedap didengar dan buatkan kita teringat-ingat. their names are Sarah and Hayden. bila korang tengok nama diorang pun rasa sweet-sweet en? hehe. 

aku tak nak review panjang lebar sebab nanti tak syok lah kalau aku dah bagitahu hehe. cerita dia sama macam tajuk dia. bullied. yes, cerita kisah di buli. Sarah buli Hayden? nope. Hayden buli Sarah. kenapa? sebab kembar Hayden, Kayden mati sebab Sarah. actually, Kayden mati sebab nak selamatkan Sarah but Hayden macam tak boleh terima hakikat. aku dah baca separuh series kedua bullied ni iaitu pained. Hayden ada bagitahu apa dia rasa waktu abang kembar dia mati. dia rasa dunia dia gelap. bila dia tengok Sarah, dia rasa dia tak nak bagi perempuan ni hidup senang macam tu je lepas apa yang dia buat dekat abang dia. 

kalau korang nak tahu, Hayden ni ada penyakit. penyakit BPD. borderline personality disorder.

sepanjang aku membaca cerita ni, aku dapatlah rasa ketegangannya. bila ada scene Hayden and Sarah ni, aku dapat rasa tension. part dia buli, part dia maki semualah. aku rasa kesian dekat Sarah sebab Sarah pun ada masalah juga. masalah family. 

itu yang membuatkan readers tertarik nak baca lebih lanjut tentang cerita ni. pandai vera micic ni buat cerita. aku nak belajar dari dia lah cara-cara nak buat cerita HAHAH. actually aku dah ada beberapa buah buku dekat wattpad ni cuma lebih kepada bts fanfiction lah. kalau korang sudi baca cerita aku klik sini.

sekian itu sahaja daripada aku. terima kasih buat sesiapa yang sudi membaca !

Labels:

November 30, 2018







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq