« »
i ii iii iv v vi


Tanda-tanda orang menyukai kita


I'm back ! Dalam satu hari ni , dah 4 post . Sebagai hadiah untuk bloggers semua . Dah lama tak update *Lama ke ?* Ok lah ! Sebelum kita mula , saya nak beritahu fakta yang tak berapa nak penting . *Yeke tak penting ??*
 Setiap orang sebenarnya mempunyai cara mereka tersendiri dalam mengekspresikan perasaan mereka. Namun begitu, terdapat lima tanda-tanda yang lazimnya orang akan lakukan apabila mereka menyukai seseorang, iaitu;


Dia akan berpeluh- korang akan dapat melihat yang orang itu akan berpeluh-peluh kecil di sekitar dahi dan tangan mereka. Seperti dia sedang gemuruh walaupun pada waktu itu suhu persekitaran adalah sejuk.Tapi jika dia baru sahaja lepas bersukan dan berpeluh, jangan pula korang ingat dia suka korang pula. Kita tengok juga pada keadaan dan situasi. Tidak semestinya apabila dia berpeluh tandanya dia menyukai korang.



Senyum sorang-sorang- Setiap kali bila korang lalu dekat dengan dia je, korang akan perhatikan yang dia senyum sorang-sorang. Setiap kali korang lalu je, nampak dia tengah senyum. Padahal dia tengah buat kerja lain, tapi boleh pulak dia tersenyum sorang-sorang.

 Sweet talker- Bila dia bercakap dengan korang, dia akan cakap perkara yang baik-baik je. Korang pun rasa selesa sangat-sangat bila bercakap dengan dia. Orang Melayu kata, orang macam ni adalah orang ‘mulut manis’. Daripada kempis sehingga jadi besar la punggung kita bila asyik kena puji je dengan dia.

 Jantung berdegup kencang- Jantung korang akan berdegup kencang apabila setiap kali berjumpa dengan dia. Bukannya sebab korang nervous, tetapi disebabkan dia menghantarkan satu aura yang membuatkan diri dalaman korang terasa getaran aura yang dia pancarkan.

 Mudah berangan- Dan akhir sekali adalah, dia mudah berangan bila bercakap dengan korang.Bila korang bercakap je dengan dia, tiba-tiba mata dia asyik tengok je wajah korang.Bila korang tanya, tak menyahut. Korang lambai-lambai depan mata dia pun, tak berkelip. Itu tandanya yang dia memang betul-betul menyukai korang sebab dia tengah berangan sesuatu tentang diri korang.

#Rasa macam pelik jugakkan . Lelaki mudah berangan . Memang sah-sah dia jatuh cinta dengan ladies tu . Siapa ladies yang bertuah ? Tanyalah pada si dia yek ?? *wink* .  SUMBER
March 17, 2013







Intro


おはようございます!
Zakiah Akma, 24. Introvert but quite adventurous. I seldom write in here.
Writes in malay and english.
Blogging since 2012.



archive



chatting




hashtag


credit


originally by ayuni. edited by ziczaq